Saturday, 29 September 2018
Friday, 28 September 2018
EP 128 - Normal 2 - 6th A - GROUPS for the PRESENTATIONS
Dates and Groups for teh Presentations on a HEALTHY PLATE!!
GROUP 1 - FRIDAY 5th October
Melina - Luz María - Genaro - Derek
GROUP 2 - FRIDAY 5th October
Lautaro M. - Felipe - Sacha - Iván
GROUP 3 - MONDAY 8th October
María Luisa - Yeseña - Rubí - Zoe
GROUP 4 - MONDAY 8th October
Alvaro - Alejo - Lautaro B. - Mauro
GROUP 5 - TUESDAY 9th October
Agustina - Mayra - Tomás - Román
GROUP 6 - TUESDAY 9th October
Pedro - Ariadna - Paloma - Valentina
GROUP 1 - FRIDAY 5th October
Melina - Luz María - Genaro - Derek
GROUP 2 - FRIDAY 5th October
Lautaro M. - Felipe - Sacha - Iván
GROUP 3 - MONDAY 8th October
María Luisa - Yeseña - Rubí - Zoe
GROUP 4 - MONDAY 8th October
Alvaro - Alejo - Lautaro B. - Mauro
GROUP 5 - TUESDAY 9th October
Agustina - Mayra - Tomás - Román
GROUP 6 - TUESDAY 9th October
Pedro - Ariadna - Paloma - Valentina
EP 128 - Normal 2 - 6th B Homework for Wednesday 3rd October
Here's Your homework, as promised
;)
They are VERY short tasks!!!!!
M.E.T. 4
# Page 37 exercises 2 & 3
# Page 38 exercise 8
# Page 39 exercises 1, 2 & 3 - Grammar Trip
# Page 46 exercises 4, 5 & 6
# Page 47 exercise 7
;)
They are VERY short tasks!!!!!
M.E.T. 4
# Page 37 exercises 2 & 3
# Page 38 exercise 8
# Page 39 exercises 1, 2 & 3 - Grammar Trip
# Page 46 exercises 4, 5 & 6
# Page 47 exercise 7
Saturday, 22 September 2018
EP 128 - Normal 2 - 6th B - Dictation
Hi there!!!! As promised... Here's your homework ;)
M.E.T. 4
# page 36 ex 2
# page 45 ex 1, 2 and 3
AND ...
Dictation
El dictado está en dos videos distintos.
El link que dice FULL VERSION es la versión completa del audio. Para que puedan hacer el dictado es IMPORTANTE que lean lo que esta debajo de IMPORTANT y escuchen Los links Part 1 y Part 2.
Tienen que escribir lo que escuchan, usando Los signos de puntuación.
Cualquier duda me consultan!!!
IMPORTANT!!!!
Punctuation marks
# Peter's dad paints, builds and cleans.
( COMMA)
#Peter's dad works. His mum studies.
They are great parents!!!
(STOP) (FULL STOP)
(EXCLAMATION MARK)
# A- What about your mum, Paul ?
B - "She's a vet".
(QUESTION MARK)
(INVERTED COMMAS)
YOUTUBE AUDIOS FOR THE DICTATION !!!!!
FUll version
Part 1
Part 2
M.E.T. 4
# page 36 ex 2
# page 45 ex 1, 2 and 3
AND ...
Dictation
El dictado está en dos videos distintos.
El link que dice FULL VERSION es la versión completa del audio. Para que puedan hacer el dictado es IMPORTANTE que lean lo que esta debajo de IMPORTANT y escuchen Los links Part 1 y Part 2.
Tienen que escribir lo que escuchan, usando Los signos de puntuación.
Cualquier duda me consultan!!!
IMPORTANT!!!!
Punctuation marks
# Peter's dad paints, builds and cleans.
( COMMA)
#Peter's dad works. His mum studies.
They are great parents!!!
(STOP) (FULL STOP)
(EXCLAMATION MARK)
# A- What about your mum, Paul ?
B - "She's a vet".
(QUESTION MARK)
(INVERTED COMMAS)
YOUTUBE AUDIOS FOR THE DICTATION !!!!!
FUll version
Part 1
Part 2
Tuesday, 18 September 2018
EP 128 - Normal 2 - 6th !!!!!! KWL CHART
Les dejo el modelo de la grilla que les expliqué en clase.
Como ya les dije, son 3 columnas.
En la 1° va la info que YA SABEN sobre el tema a trabajar.
En la 2° va TODO aquello que ustedes QUIERAN SABER sobre el tema
En la 3° va lo que APRENDIERON sobre el tema trabajado.
Creo que es una forma interesante de entender, ver, trabajar y pensar los temas que ya conocen y vamos a retomar en las clases. (Repito, escucho comentarios CONSTRUCTIVOS y sobre todo me interesan sus OPINIONES/ INTERESES y DUDAS)
Como ya les dije, son 3 columnas.
En la 1° va la info que YA SABEN sobre el tema a trabajar.
En la 2° va TODO aquello que ustedes QUIERAN SABER sobre el tema
En la 3° va lo que APRENDIERON sobre el tema trabajado.
WHAT I KNOW
|
WHAT I WANT TO KNOW
|
WHAT I LEARNT
|
your info
|
your info
|
DO NOT USE!!!!! (yet)
|
Creo que es una forma interesante de entender, ver, trabajar y pensar los temas que ya conocen y vamos a retomar en las clases. (Repito, escucho comentarios CONSTRUCTIVOS y sobre todo me interesan sus OPINIONES/ INTERESES y DUDAS)
HOPE YOU ENJOY IT!!
MISS HAIT
Thursday, 13 September 2018
Tuesday, 4 September 2018
Charlie and Lola - Food REVISED VERSION!!!!
Charlie and Lola (video)
A - Classify the food below into
1- FOOD
2- FRUIT
3- VEGETABLES
fish fingers - banana - cauliflower - tomato - orange - mushroom - cheese - apple - cabbage - pea - carrot - egg - mash potato - rice - spaguetti
B- Complete these sentences about food in the video
1- Carrots ___________________
2- Peas ___________________
3- Mash potatoes ___________________
4- Fish fingers ___________________
5- Tomato ___________________
C- Make the plurals of those words.
REMEMBER to add -ES or -S !!!!
1- tomato
2- carrot
3- mushroom
4- pea
5- fish finger
6- cauliflower
7- apple
8- orange
9- egg
10- potato
THE END!!
Saturday, 1 September 2018
Mr. Button got Lost Youtube
TASKS
A) Using the info from the story, write sentences using the verbs given.
(Usando la info de la historia, tienen que escribir oraciones usando los verbos que les doy) (Si hay vocabulario nuevo, USEN el DICCIONARIO!!)
Verbs
WALK - ROLL - JUMP - STARE - FEED - FLY - FALL - FALL ASLEEP - SNORE - SIT - PICK UP - SOW
B) Describe the characters in the story.
C) Complete the sentences using:
IS - ARE - HAS - HASN'T - HAVE - HAVEN'T - ON - INTO
1- Mr. Button is sleeping ________ a bench.
2- The doll ________ a hat.
3- There ________ a snail near the lady's shoe.
4- Mr. Button ________ got any arms.
5- Mr. Button is ________ a lady's pocket.
6- There ________ two giraffes in the goat's cage.
7- Mr. Hock ________ got a moustache.
8- The giraffes ________ a long neck.
9- There ________ some trees in the zoo.
10- They ________ a small head.
11- The girl ________ black hair.
12- Mr. Button is rolling ________ the floor.
THE END